Advent

Igår jobbade jag hela dagen, ända till stängning för jag ville inte att Daniella skulle behöva stänga själv. Det var härligt julpyntat inne på cafét & granen på torget har fått ljus i sig & alla kransar hänger mellan torggatorna nu. Helt enkelt är vi inne i December med allt vad det innebär.
Igår kväll var jag hem till Linn där vi var ett gäng som såg på film. Men det blev en tidig kväll & jag tog bussen hem vid 12. Låg sedan & kollade på Bodyguard till typ 2. Den var sämre än vad jag mindes tyvärr :(.

Idag blev det en härlig adventslunch / fika med Johanna & Emelie. Vi köpte bara lite små grejjer & jag kom hem vid 6-tiden. Då vi hade adventsfika här hemma.

Något jag tänkt på idag är de där trekanterna som kallas "adventsljusstakar". Advent betyder ju ankomst & de där ljusen ska väl liksom stå för de 4 veckor fram till Jesus ankomst. Men det ska ju vara FYRA ljus. & i de där trekanterna är det ju typ alltid FEM eller SJU. Det stämmer ju inte?! Kan någon förklara de här för mig, det kanske finns något syfte med det hela? Men jag tycker inte de borde få heta adventsljusstakar då eftersom det är fyra veckor & inte något annat.


/ E 

                            
Cosmos gömmer sig                  Julfint på B

Kommentarer
Postat av: Karin

du är inte den första jag får höra det av:p

2007-12-02 @ 19:30:44
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Anonym

fortfarande kär i dig...

2007-12-02 @ 20:02:19
Postat av: Linn

Kul att träffa dig i förrgår;D måste göras om snart igen!

2007-12-03 @ 14:06:05
URL: http://candl.blogg.se
Postat av: Johanna

Kul att träffa dig igår snuttan!

2007-12-03 @ 15:02:13
URL: http://eriixon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0