Det här med ljudbok

Jag har alltid läst en massa böcker. Jag har alltid tyckt att det är otroligt lugnande & skönt att slå sig ner med en "god bok" som det så fint heter.

Sedan har det här nya kommit med ljudböcker, något som jag inte provat än.
Jag menar, jag lyssnar ständigt på musik, men jag lyssnar inte särksilt noga i längden. Jag hör musiken men det är väl ytterst sällan man verkligen verkligen verkligen lyssnar? Är det samma sak med en ljudbok, att man måste vara dunderkoncentrerad för att hänga med i en historia? Då kan man ju lika gärna sitta med trynet ner i en bok och läsa, eller?

Hjälp mig med detta nu, ljudbok, bra eller anus ??

Kanske min älskade svenska lärare Simon Brandell, som läser min blogg, kan ha en åsikt om detta?
Skulle man kunna byta ut hela "bokvagnen" till en massa ljudböcker? Är det då samma sak?


/ E

Kommentarer
Postat av: jeanette

ljudböcker är the thing. har både emil och pippi !

2007-09-22 @ 00:55:12
Postat av: sanna

jag tycker att ljudböcker är sjukt bra! så mycket skönare att sitta och lyssna på någon som läser upp boken för en än att sitta och anstränga sig. man måste väl behöva koncentera sig mer om man läser än lyssnar. fast det beror ju på vilken situation man befinner sig i såklart.

2007-09-22 @ 02:31:25
URL: http://SannaRosendahl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0