Aldrig ute i god tid

Nu på Body Shop köper varenda människa en julklapp och det är min uppgift som "vi-ger-praktikanten-allt-skitgöra" att slå in alla paket (jäklar vad bra jag börjar bli på det!). Så när jag står där gör jag allt för att personen inte ska tänka "faaan vilken tid det tar" så jag kopplar på hela charmen och försöker småprata lite. Min standard replik har blivit "är det store julklappsdagen idag?" när svaret blir ett ja säger jag alltid "men vad bra att du är ute i god tid, ju närmare jul man kommer så blir det bara ännu mer galet". Trots att jag upprepar det här 200 gånger per dag har jag själv inte fått arslet ur vagnen och satt igång med julklapparna själv, och jag har börjat komma till det stadiet nu att jag har smått panik. Men fortfarande: inga julklappar köpta. Idag är tredje advent och det är endast 10 dagar kvar till jul. I veckan ska jag baske mig ta tag i det hela, så!


/ E

Kommentarer
Postat av: patrik

då får du skärpa dig, du vet väl vad jag önskar mig!?

2008-12-15 @ 21:12:53
URL: http://thelocalshit

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0