ljusare tider

Det är officielt bara skit på TV. Jag springer runt här och försöker städa lite eftersom mor & far är på väg hem. Så jag har MTV på i bakgrunden och jag önskar bara att de kunde sluta med alla dessa jäkla Jamba reklamer någon gång. Jag blir helt galen på det, är det någon som fortfarande köper det där. Sedan klagar ju ofta folk på att de alltid är samma låt på radio. MTV är fasiken inte mycket bättre jag tror jag har sett Britney Spears stå och böna om stryk i "piece of me" ungefär 80 ggr nu, till & med Cosmos börjar se rejält uttråkad ut.

I alla fall är det galet fint väder idag så jag gick en lång härlig promenad. Enköping har sin charm och mitt lilla Hummelsta likaså. Jag gick förbi min lilla skola där jag ville känna mig liten igen och känna all den där kreativiteten och livslusten man hade då. Såg en gammal hopphage jag kommer ihåg att jag ritade i 2.an. Den var nu nästan helt borta. Då slogs jag av en ångest att om mina gamla lärare såg mig nu skulle de se mig som den där hagen, urblekt och endast konturerna kvar av det som varit. Nu går vi i alla fall mot ljusare tider och jag personligen har aldrig känt mig såhär levnadsglad på mycket länge.


/ E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0