Städning dagen efter

Idag när jag vaknade insåg jag att flera timmar skulle gå åt till att städa efter festen. Och mycket riktigt, klockan 4 var allt i bra skick igen. Festen blev grym, kändes som att alla hade det trevligt. Var en väldigt fin kväll och alla badade. Jag tänker alltid att jag inte ska sätta på bastun, för det är då allting blir så jäkla stökigt & blött inne. Men när någon frågar så snällt, då går det inte att stå emot... Men det gör inget, viktigast är att alla har kul.

Många tror att jag överdriver när jag säger att jag är uppväxt på vissa saker. Men det är så att eftersom mamma länge jobbat väldigt sent så har pappa fått laga maten, och saken är den att pappa... kan inte laga mat. Det blir alltid något redan halvfärdigt som är lätt att bara slänga ihop. Så länge det bara krävs att han kokar potatis till (det enda han "kan" de blir egentligen halvkokta), potatis gott folk, är min kropp gjord av. Det och isterband, pölsa, blodpudding, bacon men framförallt KORV. Jag har ätit så mycket korv i mina dagar att jag skulle klara mig en hel livstid utan... I tid med att man blivit äldre så har man ju lärt sig laga mat. Men pappa utmärker sig fortfarande när han handlar. Idag tittade jag tillexempel in i kylskåpet och visste att det var pappa som varit till ICA när jag möttes av den här synen. Fyra olika sorters korvar!! Då ler jag lite för mig själv, säger inget till pappa för då blir han tokig.


/ E


Kommentarer
Postat av: Fanny Gillbjer

haha, ja det blev ju lite bilder. några filmer oxå som är helt oförståliga..hehe!:P jag kommer att lägga upp dom på facebook här någon dag. :)

2008-07-06 @ 00:47:41
URL: http://fannygil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0