En kanon midsommar

I mina ögon har midsommar alltid blivit lite utav en besvikelse, man förväntar sig så mycket (som alltid vid stora högtider) och det är inte lätt att leva upp till förväntingarna. Men igår, jäklar i mig, blev det såå mycket bättre än vad jag kunnat föreställa mig.
Vi var ute på en liten ö som tillhörde familjen Josefsson. Pontus hade ordnat till det galet bra därute. Ett tag trodde vi att regnet skulle besegra oss, men det slog om och blev en underbar kväll med jetski, bastu, grillning och kollektivt intagande av alkohol. Höll in på sena natten & det slutade med att jag la mej med alla kläder på golvet, där fick jag några timmars dålig sömn. Rätt smart att egentligen ha fest på en ö, ingen kommer därifrån om det inte är städat dagen efter när alla bara vill åka hem. Nu är jag i alla fall färdig med sjön på ett tag.
Tyvärr slutade det hela tråkigt eftersom min mobil blev dränkt & har nu totalt kolapsat.

Min kropp hade slutat skrika på mej och började istället vråla när jag var tvungen att jobba ikväll, råkade somna en gång & chefen tyckte jag skulle åka hem, inte så proffsigt kanske. Men nu ska jag ta in välförtjänt vila fram till hamnfesten för då är vi på´t igen, eller hur?  Hur klarar folk som inte har sommarlov att hålla på såhär?


/ E

(kort från Johanna. Tog bilder med mobilen, men ni vet hur det slutade)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0