Returverkstad

Efter att min syster kommit hem från sin långe resa beslutade hon sig för att bo här under sommaren så vi får rå om henne. Det värsta är nu att jag tror hon har lite för mycket tid över & är lite för uttråkad. Sent igår kom hon på att vi borde rädda världen med att börja källsortera ordentligt här hemma och direkt idag stack hon iväg för att handla lådor och så vidare med det. Har väl inget emot det här egentligen, har bara inte orken att engagera mig. Men hon påstår att alla är jätte noga med sorteringen, är det så? Jag trodde det räckte med att sortera mat för sig och mjölkpaket & sådant på ett annat ställe. Nåja...

Bokade idag en intensivkurs för körkort i Västerås. Det blev vecka 35-36, vilket var lite dumt med tanke på att jag går i skolan då. Men jag är nästan beredd att offra det, borde ju kunna hinna ikapp med allt som behövs göras vid senare tillfällen. För mig är körkort typ livsviktigt och jag vill ha det nästan på slaget när jag fyller 18. Kommer bli en enorm frihet att kunna köra som jag vill fram & tillbaka till stan & inte anpassa hela mitt liv åt busstider som jag gör nu. Tyvärr börjar ju bensinpriserna bli så skadat höga så det verkar bli svårt att hobbyköra & köra till skolan bara för att få sova en halvtimme till...

Ni glömmer väl inte Gratulera Emelie Färnkvist imorgon?


/ E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0